W dniu 16 marca 2018 odbyło się Walne Zgromadzenie Polskiego Stowarzyszenia Aeronautyki i Astronautyki. W tym roku Zgromadzenie Walne zostało zorganizowane na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa, na Politechnice Warszawskiej.
Przed rozpoczęciem Zgromadzenia miało miejsce zebranie Zarządu PSAA w składzie:
Dr inż. Paweł Stężycki – Prezes
Prof. Mirosław Rodzewicz – Vice-Prezes
Prof. Zdobysław Goraj – Koordynator ds. kontaktów z zagranicą
Prof. Andrzej Żyluk – Sekretarz
Prof. Jacek Szumbarski – Skarbnik
Członkowie Zarządu podczas spotkania zapoznali się ze sprawozdaniami z działalności oraz stanu finansów PSAA za rok 2017. Ponadto, zweryfikowana została lista członków Stowarzyszenia.
O godzinie 14:00 rozpoczęło się Zgromadzenie Walne PSAA.
Prezes Stowarzyszenia dr inż. Paweł Stężycki powitał zebranych rozpoczynając obrady, a następnie przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu PSAA w roku 2017 oraz wygłosił prezentację pt. PSAA- nowe kierunki działalności.
Skarbnik PSAA prof. Jacek Szumbarski przedstawił zebranym bilans finansowy Stowarzyszenia.
Następnie, odczytano protokół Komisji Rewizyjnej.
Podczas Walnego Zgromadzenia zostały przedstawione oraz przegłosowane 3 uchwały:
- Uchwała nr. 1/2018 w sprawie przyjęcia uproszczonych zasad sporządzania sprawozdań finansowych przewidzianych dla jednostek mikro w roku 2017.
- Uchwała nr. 2/2018 w sprawie wykorzystania nadwyżki przychodów za rok 2017.
- Uchwała nr. 3/2018 w sprawie sprawozdania Zarządu i Komisji Rewizyjnej za rok 2017.
Zgłoszono oraz zaakceptowano dwie kandydatury nowych członków Komisji Rewizyjnej – p. Łukasza Kiszkowiaka oraz p. Tomasza Goetzendorfa-Grabowskiego.
Następnie, Prof. Zdobysław Goraj przedstawił relację z 7th EASN Conference „Innovation in European Aeronautics Research”.
Ostatnim punktem Walnego Zebrania były prezentacje 3 kół naukowych z Wydziału MEiL PW – SAE, MelAvio i PW-Sat.
W dyskusji z przedstawicielami SAE, MelAvio oraz SKA Zarząd Stowarzyszenia wyraził chęć stałej współpracy oraz zaproponował kołom naukowym wsparcie w zakresie promocji ich działalności oraz konstrukcji, t.j. udostępnianie lub finansowanie stoisk podczas krajowych i międzynarodowych imprez branżowych, targów, konferencji; szkolenia z, m.in. autoprezentacji czy pisania artykułów naukowych.
Walne Zgromadzenie zakończyło się o godz. 16:00.